sâmbătă, 5 iunie 2010

Când turismul înţelege tehnologia, Mamaia poate bate Miami

Aşa cum probabil unii dintre cititori au aflat de pe Facebook sau Twitter, Business Cover a fost la mare şi a asistat, prin onor sus-semnatul, la o premieră mondială. „Ei, aşi, premieră mondială! Unde, aici în Mamaia?!“, se auto-tachinează Gabriel Turicianu, Managing Director al IPIX România. „Şi totuşi, iată că se poate, www.mamaia360.ro, proiect realizat în parteneriat cu Asociaţia Patronală Mamaia, este o premieră mondială în promovarea unei destinaţii turistice pe internet, cu ajutorul tehnologiei IPIX de vizualizare interactivă la 360×360 de grade. Compania IPIX mai derulează astfel de proiecte în Tenerife şi Miami, dar Mamaia a fost cea care a ieşit prima pe piaţă“, precizează Turicianu.

Dacă aţi trecut acum doi sau trei ani prin staţiune, iar circulaţia a fost blocată sau se mergea doar pe o singură bandă şi aţi bombănit, să ştiţi că gândurile voastre de bine la Gabriel Turicianu s-au dus. Proiectul de fotografiere completă a staţiunii (peste 27.000 de capturi) pentru a putea fi postată pe internet, astfel încât utilizatorul să poată să se plimbe virtual prin Mamaia, să intre în cele 30 de hoteluri partenere şi să vadă camerele, restaurantele, sălile de conferinţă, stând în faţa computerului, a durat 3 ani. Investiţia se ridică la 450.000 de euro şi a fost asigurată de IPIX, lider mondial în astfel de tehnologii de redare de imagini la 360 de grade.

Avantajele pe care le aduce website-ul mamaia360.ro, în opinia dezvoltatorilor proiectului:
* Transparenţa ofertei staţiunii (turul virtual IPIX permite vizualizarea completă a condiţiilor şi serviciilor oferite de hoteluri, restaurante, cluburi, parcuri de distracţii).
* Posibilitatea rezervării online, direct în sistemul de rezervari al hotelurilor din Mamaia.
* Evaluarea combinaţiei inedite vacanţă-distracţie în cea mai populară staţiune a litoralului românesc.

„Pe site-ul mamaia360.ro se pot face rezervări online, dar nu este un site de rezervări clasic. Fiecare hotel are sistemul lui de rezervare, noi nu funcţionăm ca un turoperator, este o tehnologie care caută în baza de date a fiecărui hotel. Prin ce am făcut noi turistul vede acum pe ce dă banii şi poate alege dacă face rezervare la hotel direct sau vrea să apeleze la agenţii pentru mai multe variante“, mai spune Turicianu.

Proiectul mamaia360.ro include, de asemenea, concursul „Vacanţe gratis la Mamaia“, care se va desfăşura în perioada 7 iunie-1 septembrie 2010. Astfel, 100 de persoane vor petrece o vacanţă de 7 zile în staţiunea Mamaia în acest sezon estival. Săptămânal, vor fi oferite 5 vacanţe gratuite pentru câte două persoane, prin tragere la sorţi care va fi de asemenea transmisă live pe internet.

„Am căutat să ajungem în casa turistului şi să-i dăm posibilitatea să aleagă staţiunea Mamaia“, spune Nicolae Bucovală, preşedintele Asociaţiei Patronale Mamaia. „Îi aşteptăm să se alăture şi pe hotelierii care până acum nu au venit, suntem acum 30 de hoteluri. Şi cluburile şi restaurantele şi alte obiective turistice ar trebui să înţeleagă avantajele tehnologiei şi, cu ajutorul ei, să promovăm Mamaia aşa cum se cuvine“.

Cei 100 de câştigători ai concursului vor deveni protagoniştii primului reality-show realizat în staţiunea Mamaia. Transmisia va fi exclusiv pe internet, va putea fi urmărită pe www.mamaia360.ro/live, începând cu data de 21 iunie.

Tehnologia IPIX a fost creată, iniţial, în laboratoarele NASA, pentru proiecte militare. IPIX a intrat apoi în domeniul civil, schimbând modul în care „vedem“ de la distanţă, cu ajutorul internetului, hoteluri, destinaţii turistice, proprietăţi imobiliare etc. În fiecare zi, pe internet, sunt afişate peste 8,5 milioane imagini IPIX.

IPIX Romania este reprezentanţa IPIX Corporation la Bucureşti, oferind soluţii de marketing online pentru hoteluri şi proprietăţi imobiliare.

Sursa: businesscover.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu